top of page
  • תמונת הסופר/תאהוד דרש

סדנא קבוצתית או טיפול אחד על אחד?


אחרי עליות וירידות, מכשולים ומהמורות, נצחונות והפסדים - החלטתם שהגיע הזמן לקחת צעד קדימה ולהכנס לתהליך מקצועי של התפתחות עצמית וצמיחה.

רק להגיע למקום הזה דרש מכם כל כך הרבה אומץ. המון אנשים מוותרים בדרך וחוזרים לאותם הרגלים ודפוסים עצמיים שמובילים אותם תמיד לאותו מקום. לכן, בואו נעצור שניה ונחגוג את הרגע הזה.

(חגיגה)

אוקיי, סיימנו לחגוג. עכשיו בואו נדבר תכלס.

איפה עושים את זה? באיזה מסגרת? אחד-על-אחד, או בתוך קבוצה? לאן כדאי ללכת ולמה? מורה הנבוכים לבחירה המשמעותית וחשובה: טיפול פרטני או תהליך קבוצתי.


טיפול פרטני אחד על אחד

אז ככה, ההבדל בין תהליך קבוצתי לבין תהליך אחד-על-אחד הוא גדול מאוד. שני התהליכים האלו שונים ממש במהות שלהם.

בתהליך אחד-על-אחד, העבודה מותאמת בצורה מלאה ושלמה לקצב שלכם. הדגש בתהליך הוא על הקשר שנוצר בינכם לבין המטפל או מטפלת.

תהליכים טיפוליים פרטניים מתאימים לכם מאוד אם אתם מתמודדים עם תופעות של חרדה, אם אתם מוצאים את עצמכם נופלים לתוך תקופות של דכאון, חוסר יכולת לתפקד או אם אתם מוצאים את עצמכם בקושי גדול ליצור מערכות יחסים.

היופי בתהליך טיפולי פרטני הוא שהוא נכנס לעומק החוויה הריגשית שלכם. בתהליך רגיש ועדין אתם יוצרים הבנה יחד עם המטפל~ת מי אתם באמת, איך הדברים שקרו לכם בעבר משפיעים עליכם בחיים שלכם עכשיו ואיך אתם יכולים לעשות בחירות חדשות - כאלו שיבנו לכם חיים עשירים, משמעותיים ומלאים.

בתהליכים טיפוליים פרטניים המטפל~ת ממשיכים ללוות אתכם בבחירות החדשות שלכם בחיים - ככה שנוצרת בנייה חזקה ויציבה של יסודות אישיים לחיים אחרים וחדשים.

כלומר טיפול פרטני נוגע, בסופו של דבר, בכל תחומי החיים, ומשנה דברים ממש מהיסוד.


 

תהליך קבוצתי

תהליך קבוצתי זה משהו אחר לגמרי.

קודם כל, ברוב התהליכים הקבוצתיים (היעילים באמת) יש נושא שמחבר בין כל משתתפי הקבוצה. תהליכים קבוצתיים הם בדרך כלל מוגבלים בזמן ויש להם סוג של מטרה: ללמוד איך לעשות משהו מסויים, להתמודד עם שאלות לגבי יחסים/קריירה/כיוון אישי, לבנות כלי התמודדות להמשך הדרך... יש המון מטרות.

כלומר, במובן מסויים, בתהליך קבוצתי אתם מתאימים את עצמכם אל הקבוצה, אל הנושא שלה ואל הקצב שלה.

מה שאתם מרוויחים בהתאם, זה שאתם נמצאים במקום שבו יש עוד אנשים שמתמודדים עם אותה שאלה. לראות עוד מישהו או מישהי שנמצאים באותו מקום, ועוברים תהליך דומה לשלכם, מאפשר הרבה פעמים למידה שהיא הרבה מעבר לתכנים שלומדים ביחד בקבוצה.

לראות דרכי התמודדות שונים, לשמוע סיפורים שמגיעים מנסיבות חיים אחרות ולהיות במגע עם רעיונות שונים לגבי התמודדות עם סיפורים האלו, נותן לתהליך האישי שלכם להיות עשיר ורחב יותר.

כבר כתבתי לכם למה כשאנחנו נכנסים לתוך קבוצה חדשה, הרבה פעמים אנחנו מתמודדים עם הקשיים הרגשיים והמחשבתיים שיש לנו במצבים קבוצתיים וחברתיים. ברור. אבל אין מה לעשות, כדי באמת להתמודד עם הקשיים האלו ולשנות אותם צריך לבוא איתם במגע - צריך להרגיש אותם.


רק ככה אפשר ליצור שינוי בקושי האישי והחברתי.

מניסיון אישי וגם מלראות הרבה מטופלים אחרים, חוויה חברתית חדשה וטובה שקורית בתוך קבוצה מייצרת שינוי, התפתחות וצמיחה אישיים בצורה עוצמתית וסופר מיטיבה.

כדי לא להפוך את החוויה למשהו קשה מידי, שאולי משחזר שוב כשלונות עבר, חשוב לעשות מחקר קטן לגבי אופי הקבוצה שאליה אתם מגיעים. נסחו לכם את השאלות שנראות לכם חשובות ושאלו ישירות את מנחה הקבוצה לפני שאתם נרשמים. החששות שתעלו בפניו או בפניה יאפשרו גם לכם להתכונן בצורה מועילה לתהליך, וגם למנחה להתכונן לרגישויות האישיות שלכם בתוך התהליך הקבוצתי.

איפה הפוקוס?

ברמה מסויימת, כל תהליך שכזה הוא יציאה מאזור הנוחות שלכם. כי ללמוד איך למצוא ולהגשים את הדברים שאתם מעריכים ושחשובים לכם זאת תמיד יציאה מאזור הנוחות שלכם.


הבחירה בין תהליך פרטני (אחד על אחד) לבין תהליך קבוצתי היא בסופו של דבר שאלה של איפה הפוקוס שלכם. האם הוא על:

  1. כניסה לתוך מרחבים רגשיים עמוקים ויסודיים בעזרה ובקשר קרובים, מקצועיים ומותאמים בדיוק לכם;

  2. או שהוא על כלים ספציפיים ורצון לממש יעד מסויים תוך כדי היכרות והזדהות עם אנשים אחרים שנמצאים באותה שאלה כמו שלכם?

אלו הבדלים עמוקים בפוקוס, ושם צריכה להיות השאלה שלכם. לא בפחד שלכם מ״להיות מטופל~ת״ או מ״להיות בקבוצה עם אנשים אחרים״ - אלו הדברים שמונעים מכם ללכת לכיוונים שאתם רוצים ללכת אליהם.

תכלס, תהליך מקצועי של התפתחות אישית, הגשמה וצמיחה יכולים להיות אחד מהדברים המעצימים והמגדלים ביותר שתוכלו לתת לעצמכם. בסופו של דבר זאת מתנה שאתם נותנים לא~נשים העתידיים שאתם הולכים להיות. בין אם בטיפול פרטני ובין אם בתהליך קבוצתי.

כדי לעשות את הבחירה הנכונה תמיד כדאי פשוט לדבר עם המטפל~ת או המנחה של הקבוצה ולברר ביחד איתם מה מתאים לכם. זאת הדרך הכי טובה.

זהו, חברות וחברים -

מוזמנים לפנות אלי להתייעצות,

0522518560

אהוד


מדריך חינמי

להתיר בושה ולחיות בצורה מלאה

סדרת מיילים שמציעה כלים יישומיים, מקצועיים ואפקטיביים לעבודה עם דימוי עצמי ובושה. היא מורכבת מהסברים תיאורטיים והצעות לתרגול והרהור אישי ומגיעה בארבעה חלקים בהפרשים של כמה ימים אחד מהשני.

כאן אפשר להכניס את כתובת המייל ולקבל ישירות לאינבוקס שלך את הסדרה.

הפרטיות והזמן שלך יקרים. כתובת המייל שלך שמורה אצלי ומטרת התכנים שאני שולח היא תמיד להועיל. 

bottom of page